O PORTÁLU

Vítáme vás na Portálu občana města Opavy!

Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany města. Občanům přináší rychlejší a efektivnější řešení životních situací bez nutnosti návštěvy úřadu.

Obecné informace

Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část. Veřejná část obsahuje úřední desku, mapové aplikace, rezervaci termínu návštěvy, kalendář akcí, neautorizovanou platební bránu, přihlašování do školního stravování a umožňuje elektronické podání. Dále si může občan ve veřejné části stáhnout potřebné formuláře pro jednotlivé životní situace, ty vytisknout, vyplnit a doručit je na úřad běžným způsobem (osobně, poštou), nebo využít možnosti zaslání naskenovaného formuláře prostřednictvím volby ePodání. Přístup do neveřejné části vyžaduje ověření Vaší totožnosti elektronickými identifikačními prostředky

Přihlášení pomocí Identity občana

Identifikační portál je Vaší bránou do světa online služeb poskytovaných veřejnou správou. K získání přístupu k těmto online službám je potřeba provést bezpečné a zaručené vzdálené ověření Vaší totožnosti. Identita občana umožňuje přihlášení pomocí:

Státních prostředků - Mobilní klíč eGovernmentu, eObčanka, NIA ID.

Bankovní identity - přihlašte se stejným způsobem, jakým se přihlašujete do svého internetového bankovnictví.

MojeID a I.CA identita

Více informací naleznete na webu info.identitaobcana.cz.

Obsah veřejné části (pro anonymní uživatele)
  • Životní situace – přehled životních situací rozdělený do kategorií s možností stažení příslušných offline formulářů, jejich vytištění, vyplnění a podání na úřad buď osobně, poštou či pomocí služby ePodání.
  • Platební portál – neautorizovaný přístup – umožní uživateli bez předchozí registrace uhradit své závazky po zadání rodného čísla nebo variabilního symbolu, jména, příjmení a kontaktní e-mailové adresy.
  • Úřední deska - zobrazuje aktuální údaje elektronické úřední desky.
  • Mapové aplikace - zobrazuje informace, které mají vazbu na území města a dají se přehledným způsobem zobrazit nad mapou.
  • Rezervace termínu - na uvedených pracovištích je možná rezervace času obsloužení
  • Portál veřejné správy - budete přesměrování na internetové stránky, kde najdete informace o službách veřejné správy.
Obsah neveřejné části (pro uživatele s ověřenou totožností)

Portál obsahuje navíc funkce, které se týkají občana osobně. Pro přístup k nim je třeba být přihlášen pomocí identifikačních prostředků Identity občana nebo pomocí datové schránky.

  • Můj portál - zde jsou přehledně sumarizovány vaše závazky příp. pohledávky k městu. Naleznete zde vystavené účetní předpisy (např. za komunální odpad, psa), správní poplatky či pokuty, a to i z předešlých let. U každého závazku je informace o částce, číslo účtu a samozřejmě informace o tom, zda byl uhrazen či nikoliv, také zde naleznete dokumenty, formuláře, žádosti, které jste odesílal(a), i odpovědi na ně.
  • Platby - zobrazuje předpisy k poplatkům, které byly vystaveny, včetně informace, zda byly uhrazeny, či nikoliv. Pro jejich úhradu lze využít přímé vazby na Platební portál bez přepisování platebních údajů. Bezpečnost platebního portálu byla ověřena poskytovatelem této služby a údaje o platební transakci probíhají bezpečně mimo prostředí úřadu.
  • Životní situace - přihlášením do portálu je již ověřena Vaše totožnost, proto už není potřeba nic podepisovat a skenovat, údaje o uživateli jsou automaticky vyplněny do online formuláře. Uživatel pouze vyplní zbývající potřebné informace a formulář odešle elektronicky prostřednictvím funkce Odeslat formulář. Pokud se v Portálu občana nenabízí požadovaná životní situace, nemusí být v současné době do portálu zapracována. Další online formuláře budou doplňovány podle aktuálních potřeb a složitosti zapracování.
  • Portál veřejné správy – můžete využít online služeb státního Portálu veřejné správy. Přihlášení z Portálu občana města se přenáší i do Portálu veřejné správy, přihlašovací údaje již nemusíte znovu zadávat.